Har haft en ortolig dag, lite jobbig men endå otroligt roligt. Jag går på gymansiet och pluggar häst och Nv(Naturvetenskap). På min skola har vi otroligt vackra stall, två utomhusbanor( 20x60 m) ett stort ridhus,(också 20x60m.). Vi har också en fin slinga där vi kör travhästarna.
  Så idag, som varje onsdag hade jag en hel dag i stallet, under skoltid :). Vi börjar 08:10 med närvaro och sedan med stalltjänst, mockning ta in hästar och lite mera sådant. Sedan har vi övning där vi är uppdelade i grupper. I dag var vi bara två av tre grupper då den tredje gruppen skulle vara på ett annat ställe. Ena gruppen(min grupp) skulle rida i rdhuset. Dock fick jag byta och vara med andra gruppen som körde istället. Jag fick lov att köra en storhäst som är en travare. Han har tillochmed tävlat lite. Det var jättekul. Jag rekomenderar att ni tästar på att köra.
  Självklart hade vi mer mockning och soppning och nu släppa ut hästarna. Dock på eftermiddagen gick vi igenom häst vid hand. Det är lite mer en vad man tror då du ska kunna presentera hästen och lite små detaljer.Men det är kul och träning ger färdighet.
   Nu är jag väldigt trött då jag går upp 05:45 på morronen då min skola ligger utanför stan och jag måste åka dit. Det tar lite mer en 2(!!!!) timmar för mig varje dag att ta mig till och från skolan. På morgonen tar det ca 1 timme och 15 min. Det tar dock längre tid på eftermiddagen.
  Ville bara skriva så att jag inte glömmer :)
 

Kommentera

Publiceras ej