Som många av er nog känner till spelet howrse. Howrse är ett spel där du avlar på hästar för att få fram så bra hästa som möjligt, allt för att vara den bästa. Själv spelar jag bara för att och det är ett helt okej tidsfördriv. Jag avlar på allt möjligt av de raser som finns. Dock avlar jag mer eller mindre endast med renrasiga hästar. Då jag har 219 hästar då jag skriver detta så är det mycket jobb. Jag har ganska många unghästar och föl. Dock har jag några hästar som jag kan tänka mig att sälja så om du spelar howrse ta en titt på anonserna här under där jag beskriver hästarna lite. Jag har också föremål som jag vill bli av med/ inte behöver så ta en titt på den listan.
 
Till slau:
Fransk travare, valack
Franz är en körsbärsbrun fransk travare på 3,8år.
han har inriktningen westen med full utrustning+luva/lindor.
Sadel+träns är 3*, och han har f-klapp.
Han har en yp i trav.
Han är uppfödd hos mig.
Pris: enligt avtal med köpare.
 
Fjording,valack
Valio är en brunblack fjording på 3 år.
Han har inriktningen westen och har full utrustning+luva&lindor.
Hans träns och sadel är 3*.
Han är uppfödd hos mig.
Pris: enligt avtal med köpare.
 
Arab,valack
Saram är en brun arab valack på 3 år.
Han har tre yp i snabbhet och har inriktingen westen.
Han är uppfödd hos mig.
Pris: enlgit avtal med köpare.
 
 
Fransk travare, valack
Elvics är en körsbärsbrun fransk travare på 3,6år.
Han har inriktingen engelsk med full utrustning+lidnor.
sadeln är 3*.
Han har också f-klapp.
Han har en yp i trav.
Han är uppfödd hos mig.
Pris: enlgit avtal med köpare.


Fjording,valack
Tips är en brunblack fjording på 3,8 år.
Han har inriktningen engelskt och har full utrustning+lidor&luva.
Har fin stam, med en enhörningsmamma och pappan är O&G.
Han är uppfödd hos mig.
Pris: enligt avtal med köpare.
 
Åsna,hingst
Skim är en brun åsna på 7,2 år.
Han har inriktingen engelkst och full utrustning+lidor&luva.
Han har posetiv blup men kan tyvärr inte användas för avel.
Han har boots,sporrar och longeringslina som bonus.
Skim har tävlat lite smått
 och har kommit 3a i galopp och 2a i fälttävlan.
Han är uppfödd av mig.
Pris: enligt avtal med köpare.

Föremål till slau/byte:
Bonuspaket -1 st
molntapp - 2st
ungdomens vatten - 8st
svart orkidé - 2 st.
ev. pandoras ask -6st.
Pris eller byte kan diskuteras. Dock kan du eventuellt få vänta beroende på hur många byten jag har. Kan även lägga på på en häst om det önskas.

Träning av häst?:
Jag kan tänka mig att hjälpa till att träna upp hästar, dock kommer jag se till så att jag inte har förmånga. Jag kan träna föl, unghäst och vuxen häst. Dock finns det krav, och vissa kan vara olika beroende på ålder.

Föl:
Fölet kommer till mig vid 6mån och kan tidigast komma tillbaka vid 1,6år. Jag set till att den leker och får ut de färdigheter som kan från leken.
 Dock så ser jag hälst att fölet är inackoderad på ett ridcenter som erbjuder morötter. Om ridcentret erbjuder foder så är det ett plus. OM fölet inte är inackoderat så kommer den avgiften tas ut.

Unghäst:
Antagligen så kommer hästen vid 1,6år eller så kom den som föl. Jag kan ta emot äldre unghästar men bästa är om jag kan börja jobba vid 1,6år. Hästen ska ha ett ridcenter med morot,havreoch foder, annars tillkommer dessa kostnader. Unghästen kommer tilbaka vid 3 år.

Vuxenhäst:
Jag kan ta hand om en häst från 3år. Beroende på vad du vill, en viss ålder, bup eller dräktighet så kan jag ta emot hästen. Vid Bup så tränar jag den tills den har posetiv,över 0.

 
Vid Dräktighet, att ett sto kommer för att du vill att den blir ett bra föl, eller att du inte har råd att betäcka med den hingsten du vill så kan vi ordna det. Om du vill ha en speciell färg så kommer stoet tillbaka när ultraljudet är kollat. Jag medelar dig vad det blir och du kan välja att hämta hem eller låta mig forsätta att försöka få fram ett föl åt dig. Det som är skillnaden mellan att beställa ett föl och beställa dräktighet på ditt sto är att du kommer att stå som uppfödaren på fölet.
 
Föl går att beställa och säljs då vid 1,6 års ålder eller 3års ålder. Kön, ras och färg går att beställa.
 
  Om du är intreserad kontakta mig via Howrse, Jag heter Vipsenasia.
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej